NO BEARS
KHERS NIST
2022 | DCP | Renkli - Colour | 106’ | Farsça, Azerice,Türkçe: Türkçe altyazılı - Farsi, Azeri, Turkish; Turkish sub. | İran - Iran
16 Eylül Cumartesi 19.00, Vural Sineması // 17 Eylül Pazar 12.00, Sanat Fabrikası
Jafar Panahi, Iran hükümetinin film çekmesine getirmeye çalıştığı tüm engellere, seyahat yasaklarına ve tekrar tekrar tutuklanıp serbest bırakılmasına rağmen yaratıcı çözümlerle sinema yapmaya devam ediyor.
Panahi’nin kendisini canlandırdığı kurmaca hikâye, Iran-Türkiye sınırında bir köyde geçiyor. Çekimleri Türkiye’de devam eden yeni filmini, uzaktan ve çevrimiçi verdiği komutlarla yönetmeye çalışan Panahi, köyü ikiye bölen bir tartışmanın içerisinde buluyor kendisini. Genç bir çiftin köyün geleneklerine karşı geldiği ve o anın kanıtının da Panahi’nin kamerasındaki bir fotoğraf olduğu iddia ediliyor. Yönetmen genç âşıklara yardımcı olmaya çalışsa da köyün ileri gelenleri baskı ve tehditleri giderek artırıyor. Diğer yandan Türkiye’de çekimleri devam eden filmde hikâyesi anlatılan çifti takip ediyoruz. Yıllar önce Iran’dan kaçıp Türkiye’ye sığınmış, şimdi de yasadışı yollarla Avrupa’ya iltica etmeye çalışan Bahtiyar ve Zara’yı...
Ayı Yok, oyunbaz bir metinle gerçek ve kurmacanın sürekli iç içe geçtiği bir film. Panahi, bir hikâye anlatıcı olarak kendi pozisyonunu ve sanatçının etik sorumluluklarını da sorguluyor.
Jafar Panahi continues to make films in ingenious ways, despite all the obstacles, travel bans, and repeated arrests the Iranian government has used to silence him. Premiering at last year's Venice Film Festival in competition for the Golden Lion, No Bear is an example of metacinema that focuses on the filmmaking process. Panahi produced his new film that was shot in Turkey with remote directives. The fictional story starring Panahi as himself takes place in a village close to the Iranian-Turkish border that finds itself divided over a row. A young couple allegedly goes against the village traditions, and the proof of the incident is a photograph on Panahi's camera. The director tries desperately to help the young lovers, but the village elders turn increasingly oppressing and threatening. There is another storyline as well, focusing on Bahtiyar and Zara, who fled Iran years ago, took refuge in Turkey, and are now trying to reach Europe illegally. They are the protagonists of Panahi’s new film which is in production in Turkey. No Bear is a film in which reality and fiction are constantly intertwined in a clever storyline. Panahi also questions his position as a storyteller and the artist's ethical responsibilities.
Venedik 2022 | Jüri Özel Ödülü - Special Jury Prize
YÖNETMEN / DIRECTOR
Jafar Panahi
OYUNCULAR / CAST
Jafar Panahi, Naser Hashemi, Vahid Mobaseri, Bakhtiar Panjei, Mina Kavani, Reza Heydari
SENARYO / SCREENPLAY
Jafar Panahi
GÖRÜNTÜ YÖN. / CINEMATOGRAPHY
Amin Jafari
KURGU / EDITING
Amir Etminan
YAPIMCI / PRODUCER
Jafar Panahi
YAPIM / PRODUCTION
JP Production
DÜNYA HAKLARI / WORLD SALES
Celluloid Dreams
Comentários